måndag 31 augusti 2009

Få hjälp med korsord via internet

Har du fastnat på ett ord i ett korsord?

Fixar inte ett korsordslexikon just ditt saknade ord?

Lugn, det finns mycket hjälp att finna på nätet, ja till och med forum där du kan fråga om felande ord i just ditt korsord!




DbLex.com kan du fylla i de bokstäver du har och få förslag på olika ord.








Hos korsordslexikon.se finns ett forum där du kan söka alternativt ställa egna frågor.







Söker du synonymer så kan synonymer.se vara till god hjälp!



Sedan är ju google.se till stor hjälp för att hitta fakta, det finns många Wiki att hitta om olika ämnen.

Har DU flera tips så kommentera gärna inlägget!

1 kommentar:

  1. Hej!



    Jag heter Stefan och jag står bakom idéen av ett nytt svenskt nätlexikon som heter Vokabel.se. Efter att jag har flyttat till Sverige var ett av stegen att lära sig språket bättre och med bättre kvalitet.



    Jag har använt olika ordböcker och webbsidor och det hjälpte mig mycket, men det var inte så effektivt eftersom jag ville ha allt på ett ställe, så jag fick idéen att skapa en online ordbok som kombinerar allt allmänt tillgängligt innehåll.



    Efter ett års kontinuerligt arbete skapade vi en hemsida som heter www.vokabel.se där du kan hitta ordbok, synonymer, betydelser, grammatik, exempelmeningar, översättning och stavning, allt på ett och samma ställe.



    Eftersom hemsidan är ny har vi en liten förfrågan. Skulle du kunna kolla och dela länken till www.vokabel.se som referens för språklexikon med andra om du tycker att det är en värdefull resurs.



    Det skulle betyda mycket för oss för fortsatta framsteg!



    Tack på förhand.



    Vänliga hälsningar,

    Stefan Glibo

    SvaraRadera