onsdag 12 augusti 2009

Inlägg från chatten (Telenor Fri Mobilsurf)


Gästen har anslutit sig till chatten.
Gäst: tjena
Daniel här som mailade dig häromdagen
Skickat vid 11.08 på onsdag
Gäst: har nu testat att surfa i mobilen det gick bra så då testade jag att surfa i datorn med mobilen som modem, det fungerade också bra så då testade jag i min 3 upplåsta huawei E220 dongle och det verkar med fungera :)
Skickat vid 11.10 på onsdag
Gäst: så det var ju verkligen lyckat :)
mig: ok
Gäst: trodde ju in i det sista att dom skulle kommit på ett sätt då dom kan identifiera om man surfar via datorn och ta betalt per MB
mig: enligt cint så skall det gälla även för datorsurf
fast det berättar de inte
Skickat vid 11.13 på onsdag
Gäst: cint ??
jag frågade supporten hos telenor när jag ringde innan jag såg din blogg och då sa hon att om man kopplar via datorn märks det och då ändras apn automatiskt så det inte blir "gratis"
Skickat vid 11.16 på onsdag
Gäst: det är ganska fult av dom men om tillräckligt många surfar "gratis" så tar dom väl bort det billiga priset eller inför tak
Skickat vid 11.18 på onsdag
Gäst: *111# skickar man om man har comviq tele2 kontantkort för att få reda på sitt saldo
Skickat vid 11.20 på onsdag
Gäst: du har skrivit *211# i bloggen ;)
*111# fungerar även på Parlino kort för att kolla saldo !
Skickat vid 11.24 på onsdag
Gäst: man ringer 211 för att få reda på saldo
så står det på comviqs hemsida att man slår *211# står felaktigt på någons egen hemsida
oj nu blev det lite rörigt men men *111# är det på comviq och Parlino iaf
Skickat vid 11.31 på onsdag
mig: ok
skall kolla
Skickat vid 11.40 på onsdag

Du chattar med en oidentifierad användare. Var försiktig med vad du diskuterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar