onsdag 12 augusti 2009

Netbooks är populära - skaffa dubbla abonnemang?

Att netbooks är populära kan du läsa på VA.se.




Mobiloperatörerna vill nu helst att kunderna skall ha dubbla abonnemang:
  • ett för mobiltelefonen och
  • ett för netbooken
och subventionerar därför netbooken när du tecknar abonnemang.

Själv kör jag med tillägget 3MobilSurf, för 90:- i månaden, på mitt telefonabonnemang hos Tre.
Detta ger mig möjlighet till internet på datorn, med telefonen som modem - visserligen slött men jag har i alla fall möjligheten.

Förbindelsen mellan modemet (telefonen) och datorn kan vara:
  • USB-kabel
  • Bluetooth
  • JoikuSpot
Telefonen är ju fortfarande tillgänglig för samtal så det stör ju inte heller, åtminstone inte med bluetooth eller JoikuSpot!
Räcker inte 0,3MBit/s så kan jag ju alltid byta till 3MobilSurf Turbo som kostar 150:-/månad!

Ett billigare alternativ, som ej inkräktar på mobiltelefonen, är att skaffa Telenor Fri Mobilsurf på t ex kontantkort. Detta kostar kostar 59:-/mån för 0,3Mbit/s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar