måndag 27 september 2010

Hotmail strular efter uppdatering!

EDIT: Eller egentligen är det inte Hotmail som strular utan snarare är det användarna som missköter sig.

Trodde först att det var användarna som inte bytt lösenord men efter att ha läst kommentarerna nedan så är det tydligt att det är hos Hotmail som strulet är?!



Detta eftersom det gått ut meddelande, via mail, om ändrade säkerhetsrutiner och en uppmaning om att byta lösenord.

Läs mera ang strulet med Hotmail.
Har man fått sitt konto spärrat så får man kontakta kundtjänst men för dessa ärenden går det ej att ringa utan man får anmäla sitt ärende via en hemsida hos Microsoft!

Svarstiden är 48 timmar / 2 arbetsdagar enligt sidan.

EDIT: En länk ang Hotmails strul! 

EDIT: Mailadress till Louise Leo, Information & PR, Microsoft Sverige: lleo (at) microsoft.com


Kommentera gärna hur du löst bekymret! 
  •  

11 kommentarer:

  1. 1) Många av oss, däribland jag själv, svarade helt korrekt på den informationen om att byta lösen.

    2)Länken från Aftonbladet går till en sida där man kan återställa sitt lösenord. Det är inte problemet. Jag har skaffat nytt lösenord genom min extra-mail, men det fungerar ändå inte. Precis likadant är det för många andra.

    SvaraRadera
  2. Fast det där med att användarna missköter sig är ju inte riktigt sant... /Elin

    SvaraRadera
  3. Mitt konto var kapat tidigare. Jag får hela tiden texten "du har loggat in med felaktigt ösenord för många gånger."
    Har det något med det att göra? Att någon annan "kapare" försöker logga in på mitt konto, men misslyckas?

    SvaraRadera
  4. Kanske någon annan, mera kunnig, kan kommentera inlägget från "straight from the hip"?

    SvaraRadera
  5. Nja, vi vet inte riktigt vad som är problemet mer än att det ligger hos hotmail. Tror inte det handlar om någon kapning. Det Microsoft har svarat är totalt fel. Det vi har gjort är ju att vi bytt lösenord såsom vi skulle och ett par dagar senare, söndagen den 26/9 så är vi hur många som helst som blivit utelåsta. Så felet ligger hos dem.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte änns fått mail om att jag borde nyta lösenord, men kommer inte in ändå! Och inte lätt att svara på alla frågor när man la upp kontot för många år sedan!

    SvaraRadera
  7. Jag har använt hotmail 8 år och aldrig haft nån problem. Men nu kan jag inte logga in på 3 dagar !

    SvaraRadera
  8. Louise Leo som uttalat sig så fint i AFTONBLADET..NÅGON SOM VET HUR MAN KAN NÅ DENNA KVINNA?...grrr..Kommer inte in efter 4 dgr, har gjort som alla meddelanden säger, men jag har ALDRIG fått info om att jag behövde nytt lösenord el om några uppdateringar..Isöndags gick det bara inte o komma in ...HOTMAIL har nog gjort en jäkla tavla som de vill mörka nu

    SvaraRadera
  9. Som så många andra skriver, det är vi som följt uppmaningen att byta lösen som nu inte kommer in! Inte i något skumt mail, utan efter att man loggat in på startsidan så har man uppmanats att göra det för att komma vidare och för att överhuvudtaget kunna logga in igen.

    Det är inte som talespersonen för hotmail säger, att dom som sällan loggar in och har missat det drabbats. Utan dom som använder kontot flera gånger om dagen..

    Suporten har vi inte fått något svar ifrån ännu.

    SvaraRadera
  10. Inlägget ovan är nu kompletterat med kontaktuppgifter till Microsoft, hoppas att de stämmer?!

    SvaraRadera
  11. Kontaktuppgifterna är till PR-ansvarig.

    Det som gäller för att få hjälp är en valideringsprocess som normalt sett tar 24 timmar men just nu tar 5-6 dagar.

    SvaraRadera