tisdag 21 juni 2011

Samla regnvatten

Har länge letat efter något fiffigare sätt att samla regnvatten än min egenkonstruktion. Visst, min egna lösning fungerar om det inte regnar för mycket!

Nu har jag dock hittat ett alternativ. Eller hittat och hittat, jag vet hur den skall se ut och artikelnummer.
Nu återstår det att hitta stället att köpa den på. Detta eftersom den ej verkar finnas kvar på Plannjas sida.

Om den ej kan hittas återstår väl bara att försöka bygga en själv?! Antar att det är en ränna inuti röret runt  dess ytterkant. Denna ränna mynnar sedan i röret, eller?



Denna konstruktion har ju fördelen att ev överskott rinner förbi och ut i dagvattenavloppet.
Kanske har du en sådan utkastare och vet hur den fungerar?

2 kommentarer:

  1. Det låter intressant. Det är något jag själv funderat på. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Just denna modell har utgått, återstår att se om jag kan hitta någon?!
    Jag vill ju ha en modell med anslutning för slang.

    SvaraRadera