tisdag 26 november 2013

Vad innebär det att roota och vad är custom ROM?

Ni som har följt min blogg vet att jag har ägnat lite tid åt att roota två äldre mobiler.
De båda mobilerna som jag har rootat är Motorola Defy+ samt ZTE Blade.

Gällande Motorola Defy+ så har den även fått ett custom ROM, CyanogenMod 10.




Här är blogginläggen angående detta:
 Hittade en mycket välskriven artikel, "Vad är root och custom ROMs till Android?", på lathund.nu som förklarar det mesta runt rootning och Custom ROM.

Rubriker i artikeln:
  • Vad är root?
  • Varför ska jag roota min telefon?
  • Är det farligt att roota sin enhet?
  • Kan jag bricka min telefon?
  • Förlorar jag min garanti om jag rootar min enhet?
  • Vad är en custom ROM?
  • Hur vet jag vilken custom firmware jag ska välja?
MYCKET LÄSVÄRT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar