![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhg0SfR1Zp4E1hvG1-jpq4_go3g295F3QrcPWeC17TentR_SMroJTx4r7vCaN_zk2eCX9B0ooTLpNJeHxsilgW10SzbLnac0AyvnTkRDnouT36eoAGC-4h7-yZeX04r9CWsFqS3xzpHJ9c/s400/lambretta4.jpg)
Under några år i slutet av 70-talet, början av 80-talet, var jag ägare till denna Lambretta. Ursprungsfärgen var grå/röd men den blev penselmånad blå.
Lambrettan inköptes på Öland för 2-300:- med trasigt avgasrör.
Ett nytt avgasrör tillverkades och sedan var den klar för besiktning vilket den klarade förutom missljud i framhjulslager och blekt glas på baklyset.
Ett nytt avgasrör tillverkades och sedan var den klar för besiktning vilket den klarade förutom missljud i framhjulslager och blekt glas på baklyset.
Använde den en sommar för bl a transport till jobbet, en resa på ca 9 mil tur/retur.
Hade en del bekymmer med att växellådsolja läckte in i vevhuset men lyckades få tag på nya lager samt Stefatätningar (som nästan passade).
Efter denna renovering och ombyggnad till batteritändning så funkade den perfekt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar