söndag 10 april 2011

Fyra dagar med ZTE Blade

Har haft Androidtelefonen i fyra dagar nu och tänkte berätta lite om mina erfarenheter efter denna korta tid.









Positivt
  • Stor skärm
  • Fixar Flash
  • Tunn och behändig
  • Kameran VAR inte sååå dålig som tester påstod
  • Många bra appar
  • Gmail-integrationen
  • Kalender-integrationen
  • Enkelt att starta/stoppa WiFi
Negativt
  • Vid "stående" telefon, svårt att träffa rätt bokstavstangenter
  • Kopiera och klistra in fungerar ej i alla appar samt svårt att träffa rätt
  • Ingen blixt/LED
  • Ingen fungerande screenshot utan rootning (eller kanske betalning?)
  • Batteriet räcker inte riktigt HELA dagen (men den används ju mycket iofs)

2 kommentarer:

  1. Jag skaffade också en Blade nyligen och jag håller med dig om att det är svårt att träffa rätt när man skriver, jag tycker däremot att kameran är rätt kass faktiskt- särskilt om man filmar. Men för det mesta annat är mobilen helt ok och den är verkligen värd sitt låga pris!

    SvaraRadera
  2. Intressant, kanske skulle starta ett användarforum för ZTE Blade ;-).

    Har du tänkt dig att roota den?

    Jag skulle vilja det men avvaktar väl lite med tanke på garantin.
    Saknar att kunna använda telefonen som modem samt screenshot.

    SvaraRadera