fredag 13 september 2013

ROOtern är nu flashad med ny version

Igår kom det en ny version av Huntsman 2013-09-15 (OpenWRT), och jag har nu uppdaterat min lilla TP-link WR703N.

Innan jag började uppdateringen så skrev jag ned inställningar och därefter resettade jag enligt 30/30/30-metoden (30s med reset intryckt under spänning + 30s utan spänning + 30s med spänning - knappen släpps ej emellan varje steg).








Efter att ha ställt in nätverkskortet  för statiskt IP enligt instruktion på  sidan så uppdaterades routern.





















WiFi-säkerheten ställdes på WPA2-PSK samt låstes trådlösa nätverket på "Endast 801.11g" - nu snurrar ROOtern igen.

















SIM-kortet jag har testat med är Fogg (3´s nät).








































Passade även på att testa nedladdningsstabiliteten - många möjligheter i ROOter!
Detta genom att hämta en fil på 50MB från thinkbroadband.com.

Här är diagrammet:













Kan även nämna att jag beställt ett "PowerPack" på 12000mAh att använda till "MiFin".
Det befintliga på 2600mAh, enligt papperet, räcker bara ca 1h.

 Det större batteripacket väger ca 250g men på bilden visas det på 2600mAh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar