söndag 7 december 2014

Lägga till grupper i Hotmail

Använder Du Hotmail (Outlook)?

Då kanske det vore intressant att kunna skicka e-mail till en grupp personer genom att skapa grupper av personer för olika ändamål?

Du kanske behöver grupper för t ex:

  • Fotbollslaget
  • Filatelistföreningen
  • Matlagningsgänget
  • mm mm
Vi börjar givetvis med att starta Hotmail.
Sedan går vi vidare till Kontakter. Vi kommer till Kontakter genom att klicka på rastret uppe i vänstra hörnet.



























Välj Kontakter.






Dina Kontakter kommer upp.















Välj "Ny" och "Ny grupp"














Namnge den nya gruppen, jag har valt att kalla min grupp för "Gruppen"
















Spara "Gruppen"



























Nu skall vi fylla gruppen med medlemmar.
Markera den nyskapade "Gruppen" i kontaktlistan.
























Klicka på "Hantera" och "Lägg till personer".

















Bocka för de deltagare som skall vara med i "Gruppen" - de flyttas automatiskt över till gruppen.






















När alla önskade kontakter är markerade, gå till Grupper i menyn och markera "Lägg till i Gruppen".

















KLART!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar