måndag 25 februari 2019

Föra över filer från Androidmobil till annan enhet.

Med allt bättre mobilkameror så använder man ju mobilen för snart all fotografering, den ersätter ju helt klart de lite enklare kompaktkamerorna.
Och dessutom så finns ju mobilen alltid med!

Jag har upplevt det svårt att föra över filer från mobilen till någon annan enhet, i alla fall om man inte skall använda USB-sladd.
Bluetooth är ju iofs en möjlighet men har du mera än en eller två bilder som skall överföras så tar det lååång tid.
Fotade ca 40 bilder igår som jag överförde till datorn via bluetooth och jag tror inte att en halvtimme räckte i tid.

Har tidigare använt SendAnywhere och det funkar ju bra men efterlämnar tyvärr dubletter på det som har överförts. På detta sätt så fyller man mobilens internminne eller SD-kort snabbt.
Överföringen går ju dessutom via en extern tjänst och det kanske inte alltid är så trevligt?

Efter att jag överfört de 40 bilderna så letade jag efter en bättre tjänst/app som smidigare kunde överföra bilderna från mobilen.
Jag hittade en app, i Google Play, som verkar uppfylla mina krav både på snabbhet samt att ej nyttja extern tjänst.
Appen heter Sweech.






























Bilderna överförs via Ditt eget WiFi och är det mera än en bild så sparas de som en Zip-fil.





























Har Du kanske förslag på en ännu bättre app?

Kommentera Dina erfarenheter!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar