onsdag 12 maj 2021

Nytt SIM-kort från 3!

Efter 8 år så beställde jag ett nytt SIM-kort till mitt mobila bredband från 3. 

Beställningen gjordes via 3's hemsida och leveransen skulle ske direkt i brevlådan och förväntad leveranstid var 2-3 dagar.
Efter att ha väntat en vecka så chattade jag med 3 och undrade vart mitt kort försvunnit.
De kunde inte svara på detta men trodde att det försvunnit i PostNords hantering.

Ett nytt kort skickades den 10:e maj och denna gång fungerade det - SIM-kortet anlände igår, den 12:e maj.

Efter aktivering via 3's webbplats så är det nu i drift!



Det 8 år gamla kortet är nu kastat.
Kortet levererades som mikro-SIM och har allteftersom utvecklingen gått framåt konverterats till först mini-SIM för att sluta sitt liv som nano-SIM.









Köpte en stans för att beskära SIM-kort, via eBay, för många år sedan och denna har använts i de olika konverteringsstadierna.

Nya kortet levererades redan från start i tre format eller egentligen fyra om man t ex har en Motorola 5200/7200 microtac som kräver hela, stora kortet.
Motorola 7200 var för övrigt min första GSM-mobil, inköpt 1994 eller kanske var det 1995?!
Ligger visst en Motorola 5200 i någon låda någonstans.
Här kan du läsa mera om Motorolas mobiltelefoner.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar