tisdag 26 april 2022

Ny router och lite uppkopplingsproblem!

Som jag skrivit om tidigare så har jag bytt ut Asus-routern mot en D-Link.

Det mesta trådlösa har fungerat bra:
  • 3 mobiltelefoner
  • 2 surfplattor
  • 2 datorer
  • TV-box
  • Apple-TV
  • Nätverksförlängare
  • Chromecast
Idag har jag experimenterat med "Alfred" som övervakningskamera så det har tillkommit ytterligare två enheter - 2 x Sony Xperia ZR.

Under dagen har även en övervakningskamera konfigurerats för WiFi, en D-Link DCS-5000L.
Det gick mycket enkelt via WPS och appen mydlink Lite.




Det som återstår nu är två skrivare. Dessa har jag försökt få WiFi-anslutna flera gånger utan att lyckas.

Det är dessa skrivare det handlar om:
  • HP Deskjet 3520 E
  • HP Laserjet P1102W
Kanske är de för gamla för att fungera till nya routern (DIR-X5460)?!
Eller så får jag väl läsa routermanualen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar