söndag 13 januari 2008

Mera rosor till Huawei U120


Jag har nu experimenterat med, den 3-låsta, Huawei U120 sedan i torsdags och jag blir allt mer imponerad av vad en 3g-telefon för ca 500:- kan prestera.



Som jag berättat tidigare så har jag monterat ett micro-SD på 2GB trots att den bara skall stödja 1GB enligt tillverkaren. Sen kan man ju fråga sig vad man skall ha 2GB till i en telefon där kameran är på 1,3 megapixel och bilderna blir på max 500kB per styck - det blir ju 4000 bilder!


Fast man kan ju fylla det med MP3-låtar eftersom även musikspelare ingår i detta lilla underverk.


Telefonen stödjer även java och jag har nu installerat både Gmail, Opera och MSN Messenger.


Alla dessa program hamnar under Spel i telefonen.

Alla kontakter har jag exporterat från N95:an, som visitkort (vcf) till U120 via bluetooth, det fungerade perfekt.

I telefonen finns även anteckningar och dessa kan exporteras likväl som textfiler kan importeras till telefonen.

Några bilder:

4 kommentarer:

  1. hej.läste din grej om Huawei U120. Jag bor i Finland o här heter telefonen VODAFONE....Konstigt va.?
    Jag undra om du vet...Eftersom det är MP3 i den så, HUR lyssnar jag på musik via mobilen? Jag har laddat ner musik i en Micro-SD men vet ej hur jag lyssnar via hörlurar från mobilen. Går det att göra det? Hejdå från Teija

    SvaraRadera
  2. Hmm, jo antingen så söker du upp de musikfiler du lagrat på kortet via "Mina filer. Om du från den struktur som dyker upp trycker på "UPP"-knapp så kommer du till minneskortet och kan härifrån leta dig vidare.
    Ett alternativ är att du lägger musikfilerna på rätt plats på kortet. De kan då nås från "Musik" på huvudmenyn. Du hittar rätt plats på kortet under "HW" samt "Music".
    Jo, jag har skrivit någonstans på bloggen att den heter Vodafone 715 (Ytterligare övningar med Huawei U120). Visst är det en fantastisk telefon till det låga priset - synd bara att den är låst till 3 (eller min är det i alla fall)

    SvaraRadera
  3. JA,hej igen..
    Har försökt med allt..Men hittar inte minneskortet..den finns "där upe" men hittar inget på kortet omjag söker. När jag har kopplat upp mobilen till datorn o så hittar jag kortet med musiken på. Går jag in på "mina filer" så finns bara längst ner " övrigt".
    Här betalade jag 99 euro för mobilen inkl. kontantkort med 10 euro att ringa för. Tror den är låst men vet ej om det kostar att låsa upp den..
    Men vad gör jag nu då med min muskik? Har du fler förslag ?
    Hälsn. Teija

    SvaraRadera
  4. Hmm. det låter konstigt. Försök med att formatera kortet i telefonen (allt försvinner). Kolla sedan via "Mina filer" om det inte finns ett kort att hitta? Om så, lägg musiken på rätt plats.
    Jag tror inte att det går att låsa upp telefonen ännu - här i Sverige sa en firma "i april" när jag frågade.
    I Sverige kostar telefonen just nu 495 SKr hos 3.

    SvaraRadera