söndag 13 januari 2008

N95 - problem med 3g-uppkoppling

Har ändå sedan jag uppdaterade till v. 20.0.015 haft bekymmer med både Gmail's javaprogram och Expressen's webbsida.

Det yttrar sig som så att jag blir nedkopplad och får koppla upp mig igen, i Gmail-fallet så får jag logga in på nytt.

Så här ser det ut på Expressen:

och så här i Gmail:
Jag, eller forumet n95an.se, har dock hittat lösningen nu!

Ställde frågan på detta mobilforum och fick tipset att titta på nätverksinställningarna .

Gjorde så och jämförde mina inställningar med de manuella inställningarna på Tele2:s sida och där hittade jag felet.

Av någon anledning så var inte proxyserveradress ifyllt och ej heller proxyportnummer.

Fyllde i dessa enligt anvisningarna på Tele2:s sida och nu fungerar det perfekt, utan nedkopplingar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar