onsdag 23 april 2008

Problem med kopplingspunkter, Nokia N95


Efter att jag uppdaterat min N95 till v. 21 så hade jag plötsligt dubbla kopplingspunkter på Tele2. Det gör ju egentligen ingenting men det är lite irriterande.

Hur som helst, idag kom jag på lösningen - FABRIKSINSTÄLLN.


Försökte först att köra tillbaka backup-filen efter fabriksinställningen men då blev det inget bättre.

Däremot om jag gjorde en fabriksinställning och ej körde tillbaka backup'en så blev det bättre -
nu kunde jag radera de överflödiga och ha kvar endast en.

Därefter fick jag ändra bl a ringsignal och snabblänkar på skrivbordet men sedan var ordningen återställd.

När jag höll på med detta så märkte jag att telefonens starttid påverkas av vilka genvägar som ligger på skrivbordet, de genvägar där programmet ligger på minneskortet förlänger telefonens starttid.

När allt nu var klart så körde jag en ny, fräsch backup på telefonminnet.
Nu kan jag, förhoppningsvis, köra tillbaka backupen från minneskortet till telefonen utan att få dubbla kopplingspunkter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar