onsdag 23 april 2008

Fastpris hos Skype


Nu kan man teckna Fastprisabonnemang hos Skype - det finns tre olika att välja på:
  • Obegränsat till ett land för 29,95:-/mån (+ moms)
  • Obegränsat till Europa (20 länder) för 39,95:-/mån (+ moms)
  • Obegränsat till alla länder (34 länder) för 84,95:-/mån (+moms)
Läste att obegränsat = max 10 000 minuter/månad
10 000/60 = 167h = 7 dygn - man kan alltså prata dygnet runt i en vecka.

I detta pris ingår ett "vanligt" telefonnummer så att alla kan ringa till dig, jag valde ett 031-nummer (det fanns inte så många riktnummer att välja på).

Givetvis så teckande jag mig för ett abonnemang och det fick, inledningsvis, bli "Ett land" och jag valde att betala för 3 månader (en månad gratis).

Har även hunnit med att prova. Jag har ringt via min trådlösa Skype-telefon Dualphone 3088.

Tyckte faktiskt att det fungerade, och lät, riktigt bra och det tyckte även personen i andra änden.

Skype-telefonen, Dualphone 3088, är ansluten till sin basenhet och basenheten är kopplad till en Wippies-router som i sin tur står i förbindelse med en FON-router.
Närmast ADSL-modemet sitter en Netgear-router så kedjan mellan modemet och telefonen är lång.

In till modemet har jag Glocalnet, 2 MBit/s.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar