tisdag 22 april 2008

Välja leverantör av mobilt bredband

I dagens Aftonbladet läser jag att det nu finns en jämförelse-sajt, Telepriskollen för mobilt bredband (bland annat).
Här skall man kunna jämföra olika mobila bredband.

Kunde givetvis inte skriva detta inlägg utan att kolla på Telepriskollens sida.
Tycker att den är mycket överskådlig och jag hittade åtminstone en sak som jag inte visste tidigare - överföringshastighet vid uppladdning.

Visste Ni att 3 har den lägsta upp-hastigheten om man har 0,384 MBit/s i upphastighet?
3 har 0,064 MBit/s i upphastighet!

Telia har samma upp- och nerhastighet vid 0,384 MBit/s! (om tabellen stämmer).

Tyvärr så finns inte "mitt" abonnemang, Tele2 för 99:-/mån, med i jämförelsen.
Jag misstänker dock att även detta abonnemang har samma låga upphastighet, 0,064 MBit/s.

Jag har kollat hastigheten här (och även här) och kan konstatera att det måste vara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar