fredag 7 november 2008

Erfarenheter av Gmail 2.0 på Nokiatelefoner

Jag har Gmail 2.0 installerat på två Nokiatelefoner:
  1. Nokia 6220 Classic
  2. Nokia N95
På 6220 Classic fungerar det skapligt bra, enda anmärkningen är att långa mail ej kan öppnas över huvud taget, det blir ett felmeddelande "Oväntat svarsslut. Det gick ej att läsa in hela konversationen".
Enda sättet att lösa detta är att logga in på Gmail via telefonens webbläsare där hela mailet kan läsas.
Med tidigare version så blev långa mail endast nerkortade.

På Nokia N95 fungerar det avsevärt sämre - jag ångrar till och med att jag installerade den nya versionen.
Det är väldigt segt att både öppna och uppdatera mail; det verkar nästan som allt har låst sig!
Nu letar jag efter den tidigare versionen men har ej ännu lyckats finna den - tips emottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Nya versionen funkar bra på min N95 8GB. Har du installerat på det interna minnet, som är snabbare än minneskortet?
    /Anders

    SvaraRadera
  2. Tack Anders för detta påpekande!
    Jag har nu installerat i telefonens interna minne och visst fungerar det bättre - kanske inte lika bra som med tidigare version men helt klart bättre!

    SvaraRadera