lördag 31 januari 2009

Problem med ständig uppkoppling Nokia 6220 Classic, lösningen?

Jag har nu ringt 3, de ville ha in telefonen för service eftersom batteritiden är så dålig, ca 24h.

Så nu blir det förhoppningsvis ett nytt batteri och min förhoppning är att de skall kunna fixa även "ständig uppkoppling" på något sätt. Vidare nämnde Kundtjänst att man kunde spara batteri genom att minska display-ljuset!

5 kommentarer:

  1. Min nya N95 med 3-abonnemang kopplar också upp sig hela tiden. Kommer att titta in på din blogg för att se hur det löser sig för dig! mvh /Fred

    SvaraRadera
  2. OK, jag rapporterar givetvis fortsättningen i bloggen. Kan nämna att jag också har en Nokia N95 men utan dessa bekymmer - den är olåst!

    SvaraRadera
  3. Intressant. Jag var in på en 3-butik igår och kollade. Först förstod inte försäljaren vad jag menade, men så visade han upp sin egen Nokiatelefon med 3-abonnemang: Samma symbol lyste upp även hans telefons vänstra hörn. "Jaha, DEN symbolen, men så ska det ju vara", förklarade han, "det beror på bla bla bla" och så följde lite förklaringar om 3G-nätet som jag inte riktigt hajade (är inget teknikfreak). Kan det stämma? Att det verkligen "ska" vara så? I så fall nöjer jag mig. (Fast på 3:s kundtjänst rekommenderade de att jag uppdaterade firmwaren, vilket jag gjorde, men utan resultat). mvh/ Fred

    SvaraRadera
  4. Hur gick det med batteriet? Har en likadan Nokia 6220c och batteritiden är verkligen värdeloös. Idag ringde jag ett par längre samtal och batterierna tog slut trots att jag laddat den hela natten. Har en kollega med likadan mobil och han säger samma sak. För övrigt har min gps inte funkar från första början. Ska lämna in den, men drar mig för det tar så lång tid att få tillbaka den...

    SvaraRadera
  5. Jag har fortfarande samma bekymmer!Batteriet håller knappt ett dygn vid min "normala" användning = ca 15 minuter samtal + 50 minuter surfning.
    Har varit i kontakt med 3 och de påstår att den ständiga uppkopplingen ej skall vara något bekymmer.
    Kundtjänst skulle kontakta sin produktansvariga men sedan har jag ej hört något.
    Det är ca 3 dagar sedan jag påminde att jag saknade svar.

    SvaraRadera