söndag 8 februari 2009

Sammanfattning EasyCap

Jag sammanfattar här mina erfarenheter av EasyCap med förhoppningen att vi, tillsammans, skall få en fungerande uppkoppling, programvara och dess inställningar för en fungerande videokopiering.

  • Jag har ej lyckats få ljud via EasyCap-USB utan har fått köra ljudet via datorns Mic-ingång.
  • Via Scart får jag bara svart/vit bild.
  • Med Composite får jag färgbild
  • Med medföljande program, Ulead, så fungerar både bild (i färg) och ljud men programmet låser sig efter ca 6 minuter.
  • Med Windows Movie Maker fungerade allt vid 1:a försöket, inkl färgbild. Vid nästa försök så får jag bara svart/vit bild - kanske någon inställning jag missat?
Länkar till tidigare inlägg:
Sagem-box med hårddisk, kan de´ va´ nåt?
Kopiera VHS-video till DVD
Nya grejor för videoöverföring

Kan vi hjälpas åt (Pia, "Anonym" m fl) för att få fram ett fungerande koncept, inkl alla inställningar????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar