söndag 1 februari 2009

Starta N95 snabbare


Starta N95 snabbare
Originally uploaded by jerjo02

Har under en längre tid haft bekymmer med att starttiden på N95:an har varit ca 5 minuter.
Nu stänger jag ju inte av den så ofta så det spelar ju inte så stor roll i praktiken men 5 min är ju väldigt lång tid. Det är minneskortet, på 4gb, som ställer till det!
Startar jag utan minneskort så startar telefonen på ca 30 sek!
Jag körde över alla filer till datorn, formaterade om minneskortet och körde tillbaka filerna - nu är starttiden 3 minuter!


Edit1: Jag är långt ifrån nöjd med denna starttid. Min 6220c, med 8gb minneskort startar på under 30 sek. - undrar om det är minneskortets "snabbhet" som spelar in? Det blir till att prova!


Edit2: Har nu provat med ett mindre minneskort (2gb), men välfyllt. Uppstartstiden blev ej bättre, snarare sämre.
++++++++++++++++++++++
Bild/video i detta inlägg är taget med Nokia N95. Hela inlägget är skrivet i N95.

[powered by MOMAIL]
Free Mobile Mail
For Everyone
www.momail.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar