söndag 14 juni 2009

Kunde inte motstå, Comviq Kontant Surf

299:- för ett startpaket på ICA kan jag inte motstå!
I paketet finns ett modem, Huawei E1550, ett kontantkort samt en kupong för en dags surf värt 29:-.
Det som tilltalar mig är det lilla formatet på USB-modemet, det passar perfekt i storlek för att ha med sig till skillnad från det Huawei E220 som jag har redan tidigare.
Jag hoppas bara att det snart skall kunna låsas upp, det är nämligen låst till Comviq.
Vidare så finns det plats för ett micro-SD så på "affären" är det med en läsare för detta kort.

EDIT: Modemet kan låsas upp här för 150:- men förhoppningsvis kommer den snart även att kunna låsas upp av sweden_gsm@hotmail.com för en billigare penning.

+++++++++++++++++++++++++++
Bild/video i detta mail är tagen med Nokia 6220 Classic.
Hela inlägget/mailet är skrivet i 6220 Classic.


[Mobile mail sent by Momail]
Get it at www.momail.com

7 kommentarer:

  1. Hej
    jag väntar på att kunna låsas upp min.
    har du hittat någon som kan göra det?

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag har hittat en upplåsare - jag har editerat blogginlägget med en adress.

    SvaraRadera
  3. Annars fungerar även DC-Unlocker.
    Jag låste upp mitt modem för €15 där.
    http://www.dc-unlocker.com/
    Modemet är dock "bara" ett 3.6 MBit/s modem.
    Men det räcker ju bra att surfa med.
    Jag gör det just nu, med Telia :-)

    // Tony

    SvaraRadera
  4. kör du den kontant grejjen på din linpus dator? isof hur? jag har nyligen köpt kontantsurf paketet och har en liten acer med linpus men jag får det inte att fungera. Haru några tips?

    SvaraRadera
  5. Jag har inte provat detta modem och ej heller Comviq Surf-kortet ännu - väntar på en billig upplåsning.
    Däremot så har jag använt Huawei E220 tillsammans med programmet Mobile Partner i Linpus Lite. I detta modem har jag använt både Telenor Fri Surf, kontantkort (59:-/mån) samt 3MobilSurf, abonnemang (90:-/mån).
    Mobile Partner ingår i en uppdatering från Acer om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  6. De finns nu en simplare sida för upplåsning av nyare huawei modem.

    Unlockhuawei.info

    Nyare huawei modem kan man skapa upplåsningskoder till så man behöver inte skicka in modemet längre.
    Pris för att låsa upp E1550 = 10 euro eller 100kr.

    SvaraRadera
  7. Varning för comviqs kontantsurf.
    Skaffade ett sånt, fungerade i 10 timmar. Supporten kunde inte lösa problemet. Betalade för an dag till, samma sak la av efter 10 timmar. Supporten helt värdelös.
    Låste upp modemet med dc-unlocker och kör nu telia istället.

    SvaraRadera