söndag 4 juli 2010

Lägg till operatör på Tele2 Connect

Har man nu låst upp sitt modem så kanske man vill använda någon annan operatör?!
Tre's programvara går ju, som jag tidigare skrivit, ej att ändra eller komplettera med annan operatör.
Med Comviq Surf Connect är det däremot möjligt att komplettera för annan operatör som jag skrivit om tidigare.
På denna sida finns även APN:er för olika operatörer.

Om man nu ej har tillgång till Comviq Surf Connect så kan man ladda hem Tele2 Connect och nedan beskriver jag hur att komplettera med ytterligare operatör.


Installera Tele2 Connect samt starta programmet med ikonen på skrivbordet.





Nu är programmet startat.







Välj Konfiguration







Tryck på "Lägg till"










Jag skall komplettera med Tre (3).










Jag tar bort alla kryss förutom "Mobile Internet"










Nu markerar jag den nyskapade "Tre" samt trycker "Editera"










Markera "APN" samt skriv in ditt APN. I mitt fall är det "data.tre.se" men det beror på att SIM-kortet tillhör en telefon med tillägg 3MobilSurf!

KLART- tryck OK och återvänd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar