I morse när jag kom ner i pannrummet för att fylla på pellets så fanns där en egendomlig lukt som jag inte känt tidigare.
Kände på motor och växellåda till internskruven/slussen men där var temperaturen normal - samma sak med fläktmotorn.
Däremot så kändes internskruven lite väl varm närmast pannan, den gick knappast att hålla handen på.
Genast när jag öppnade pannluckan så såg jag felet, lufttillförseln var på tok för låg så pelletsen låg bara och glödde i koppen.
Nu, efter att brännaren rengjorts, så fungerar brännaren på avsett sätt, och utan några konstiga lukter!
Frågan kvarstår dock; varför lufttillförseln var begränsad trots att det inte ännu var dags för rengöring enligt drifttidmätaren och mängden aska i asklådan?!
söndag 19 december 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar