torsdag 11 augusti 2011

Ny datormus anskaffad!

Eftersom rullhjulet på min gamla mus, en Microsoft Arc, ej längre utförde det jag ville så kändes det att det var dags för något nytt!

Arc:en har utfört sitt jobb under ca 2 år men då är den utbytt en gång på garantin också.





Att det skulle vara en trådlös mus igen stod klart och jag sneglade en del på Microsofts nya mus som kan ändra form - när man inte använder den så kan den plattas ut.

Ett erbjudande från CDON om fri frakt fick mig att titta på deras sida och där hittade jag en som verkade passa mig, en Logitech med modellnamn M505.
Att den dessutom var prissänkt från 249 till 149:- gjorde ju inte saken sämre?!


När jag nu ändå skulle handla så var det ju lika bra att beställa två stycken.

Det första som slog mig var hur liten själva USB-muppen var i jämförelse med den gamla.









Beträffande storlek på själva musen så är Logitechmusen lite större och klumpigare än Microsoft-dito.
Men i Logitech sitter det 2x AA att jämföra med 2x AAA i den gamla. Detta gör även att vikten blir högre, 117 mot 87 gram.




Batterierna sitter under en lucka på ovansidan. Där finns även plats för USB-muppen. Batterilivslängd upp till 15 månader.





On-off sker med en liiiten knapp. Blev lite bortskämd med strömbrytaren på Arc - böj ut = ON, böj in = OFF.










Passar för flera operativ.





Punkt 5 är ju en rolig funktion?!










 Här en bild på sidorörelse.
Ett program fixar sidorörelsefunktionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar