lördag 12 april 2014

Betala inte räkningen för tidigt?!

Fick en betalningspåminnelse igår, detta trots att jag var 100% säker på att jag betalat!

Ringde givetvis utfärdaren av påminnelsen (Phonzo) omgående och undrade vad som hänt.
Vi gick gemensamt igenom bankgironummer och OCR-nummer och allt stämde mellan bankens uppgifter och utfärdaren.

Jag frågade då hur något sådant kunde hända och fick det överraskande svaret att jag nog betalat för snabbt?!
Jag mindes att jag betalat fakturan direkt, samma kväll, som den kom via email - och tydligen var det för snabbt.
(Brukar betala alla fakturor direkt som "straff" för att bankerna inte har några räntor - bättre att "min leverantör kan tjäna några kronor än bankerna som klarar sig ändå?!)

Senare, igår eftermiddag, kom bekräftelse på att Phonzo hittat betalningen.
Hoppas bara att historien slutar med detta?!

EDIT: Phonzo rekommenderar att Du väntar 3 dagar med att betala från det Du fått fakturan - något att tänka på, framförallt om fakturan kommer "direkt", via email eller SMS.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar