torsdag 17 april 2014

Idag släpps Ubuntu 14.04 LTS (Trusty Tahr)!

Skall bli spännande att få prova nästa version av Ubuntu LTS!
Den förra, Ubuntu 12.04 LTS, släpptes ju i april 2012 och, med en livslängd på 5 år, så uppdateras den ju iofs i ytterligare 3 år.
Men det skall bli spännande att prova den nya versionen för att se hur mycket som utvecklats på 2 år.

Du kan läsa om en del av nyheterna här!

Som alltid så installerar jag ISO-filen på ett USB-minne först för att kunna prova innan jag bestämmer mig för om jag skall installera/uppdatera till hårddisken.
ISO-filen överförs till USB-minnet med UNetbootin.
Efter att installationen till USB-minnet bootar jag min Lenovo ThinkPad E520 från USB genom att trycka F12 under uppstarten.
Knappen att trycka för att komma till bootmenyn kan säkert variera mellan olika datorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar