söndag 18 augusti 2019

Oanvändbart micro-SD kort?

Beställde för ett tag sedan, innan Postnords uppvaknande med moms- och tullavgifter ett antal micro-SD kort, från eBay.
Tanken med dessa kort, på 4GB vardera, var att använda dem för MP3-musikuppspelning, i bilen.



Idag när jag kollade ett av dessa kort i datorn så var kortet fyllt med filer med kryptiska tecken - det gick ej heller att öppna någon "fil".
Försökte mig först på en snabbformatering men fick beskedet att "formatering misslyckades".

Provade nu en vanlig formatering - det tog mycket lång tid att formatera 4GB-kortet så man förstod ju att kortets snabbhet var mycket dålig.
Tyvärr så blev avslutningen på detta försök samma som tidigare - "formatering misslyckades".

Drog mig till minnes att jag vid något tillfälle tidigare använt mig av en Windowsfunktion vid namn "diskhantering" för att rädda en flyttbar enhet, tror att det var ett USB-minne?!
Tyvärr så gav denna sökning bara ett webbresultat.




Kom på att Windowsfunktionen kanske hette datorhantering och se, nu blev resultatet det önskade!

Efter att ha formaterat enhet D, micro-SD, via Datorhantering - Lagring - Diskhantering så fungerar nu kortet igen - återstår att se hur länge?!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar