onsdag 8 januari 2020

Surfplattan, Lenovo Yogabook, vill inte uppdatera appar

Surfplattan, med Android och av modell YB1-X90L, har strulat i många år nu vad gäller att uppdatera appar.

Vid minst två tillfällen tidigare så har jag återställt plattan från grunden,  och börjat om från början.



Från start,  och efter varje ominstallation fungerar plattan helt OK,  både att nyinstallera och att uppdatera. 
Men allteftersom tiden går så blir det trögare och trögare, jag får absolut inte ladda samtidigt som uppdatering sker och efter ytterligare tid så gäller batterisparläge för att den överhuvudtaget skall uppdatera! När ingen av dessa grepp hjälper längre så här jag tidigare återställt plattan. 

Idag hände just detta - ingen av ovanstående åtgärder gjorde någon nytta! 
Stod i begrepp att påbörja en återställning återigen men kom på att jag nyligen aktiverat Mobilt Bank-ID. 
Så jag avinstallerade Mobilt Bank-ID,  och se - plattan började installera uppdateringarna, men fortfarande krävdes batterisparläge! 

Efter ett tag så dök det upp ytterligare en uppdatering och nu, med nyvunna kunskaper, så borde det ju vara enkelt?
Tyvärr så var det inte det - den vägrar att uppdatera!

Kom på att jag genom att avinstallera en app, vilken som helst, samtidigt som plattan är ställd i batterisparläge så uppdaterar den - återstår att se hur länge det varar?!

Har du motsvarande bekymmer? Kommentera - du kanske har en bättre lösning?!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar