torsdag 18 november 2021

Ny handsfree till mobilen!

Har, under många år, använt en handsfree för bluetooth som jag varit mycket nöjd med. 
Det är en Plantronics M70, en liten smidig modell som är enkel att ha i ett litet fodral i fickan.
Tyvärr så gick den ej att ladda längre så nu har jag letat efter en ersättare ett tag.
Jag ville ha en ersättare i liknande storlek och som även går att använda för att lyssna på poddar och musik.
Det visade sig dock vara svårt att hitta någon som både fått bra betyg i tester samt med de faciliter som jag önskar - dessutom skall ju prislappen vara rimlig.

Till slut fastnade jag för Jabra Talk 25 med prislappen 379 kr hos Netonnet.

Jag beställde i början på veckan och idag fanns den att hämta på Instabox.
Första intrycket är gott, paketet innehåller följande:
  • Handsfree
  • 2 öronbyglar i olika storlek
  • 1 örsnäcka för användning med bygel
  • 2 örsnäckorvför användning utan bygel
  • Manual
  • Laddkabel, micro-USB
Gillade särskilt att det medföljde örsnäcka för användning utan bygel - längst upp till vänster på bilden.
Detta framgick ej av bilderna eller beskrivningen när jag beställde men precis så använde jag Plantronics-snäckan - tycker att det är omständligt och obekvämt med bygel!


Har bara ringt ett samtal med handsfreen men både jag och den uppringda tyckte att det lät bra.
Håller den måttet så beställer jag nog en till?!

Några bilder:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar