fredag 12 oktober 2007

Vi ringer med Glocalnet!

Har inte hittat något bättre alternativ för trådbunden fast telefon. Att även Glocalnet levererar ADSL har ju också betydelse för totalkostnaden.

På hemtelefonen har vi ett abonnemang som heter Glocalnet Alltid. Detta kostar 69:-/mån i fast avgift. Till fasta telefoner i Sverige samt Glocalnets mobila nät kostar det bara en uppkopplingsavgift på 69 öre. Till övriga mobila nät är minutkostnaden högre.

(Funderar att byta till nya Glocalnet Alltid där fasta avgiften är 49:- men med skillnaden att mobila samtal kostar 98 öre/minut).

Den fasta telefonen vidarekopplas efter 5 signaler till fruns mobiltelefon som har kontantkortet Glocalnet Prat. Ett vidarekopplat samtal till hennes mobiltelefon kostar alltså en uppkopplingsavgift på 69 öre oberoende av hur länge det varar.

Om hustrun ej svarar, är upptagen eller har telefonen avstängd så är vidarekoppling inlagd i hennes mobiltelefon till mitt Glocalnet Bas kontantkort. Även detta kostar 69 öre i uppkoppling men ingen minutavgift så man kan prata länge!
Denna telefon används i nuläget ej för utgående samtal pga de höga minutkostnaderna.

Fakta om kontantkort Glocalnet Prat

  • Samtal till Glocalnet Mobil: 0:-/min
  • Samtal till Glocalnet Fast och övriga mobilnät: 0,49:-/min

    Minidebitering: 69 öre/dygn


Fakta om kontantkort Glocalnet Bas

  • Samtal till Glocalnet Mobil och Fast: 0,69:-/min
  • Samtal till Glocalnet Mobil och Fast: 0,69:-/min

    Ingen minidebitering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar