tisdag 16 oktober 2007

Vad är detta??

Svaret finns längst ner på sidan!



Kan någon av mina läsare hjälpa mig med vad detta är för något?
Prylen var med i en auktionslåda som ropades in för något år sedan och består av en gjuten fot och en stång ca 40 cm hög.
På stången sitter en höj- och sänkbar röd sak med en millimeterstor springa.
Genom att trycka på den gula bollen så sprids ett vitt damm genom den millimeterstora springan.
Vad kan det vara och vad används det till?
Svara genom att kommentera detta inlägg!

EDIT 071017: Har fått svar på frågan; det är en utrustning som används när man kortar upp kjolar/klänningar. Man ser ut en lämplig längd, trycker på blåsan och får ett tunt vitt streck. Sedan snurrar man på kroppen och gör nya märken på erforderliga ställen; allt fför att få en jämnlång klänning.

Svaret fick jag via Svenska Elektronikforumet, en sida som jag rekommenderar. Kanske mest för elektronikintresserade men under Övrigt (längst ner på sidan) kan man ställa "dumma" frågor som ej är elektronikknutna. Jag fick mitt svar inom 1h från det att frågan ställts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar