tisdag 5 februari 2008

Använd din N95:a som hotspot



Hittade ett fint program som gör att du kan använda din N95:a (och säkert flera andra Symbian-telefoner med WLAN) som hotspot för att koppla upp din dator, via Wifi, till nätet.

Du laddar hem programmet, som är i Beta, till din telefon, och installerar det.

När du sedan startar programmet så kopplar du upp telefonen mot nätet via ditt mobila bredband, Fri surf eller någon annan tilläggstjänst rekommenderas!
På datorn klickar du på ikonen för det trådlösa nätverket, väljer Joiku, samt Anslut.

Om allt fungerar som det är tänkt så skall du nu vara uppkopplad mot internet.
Själv lyckades jag inte via det interna WLAN-kortet i min Fujitsu Siemens Si1520 men när jag satte i ett USB-WLAN så funkade det direkt (Belkin Wireless G).

Det finns en pdf-fil på sidan med instruktioner också men det är ju som vanligt med detta:
Om inget annat hjälper - läs instruktionerna!
Jag klarade mig utan!

Det enda att tänka på är att det är ett oskyddat nätverk som skapas och det är, med andra ord, TILLGÄNGLIGT FÖR ALLA I DIN NÄRHET!

Du laddar hem programmet här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar