onsdag 6 februari 2008

SD-kort med inbyggd WIFI

Har tidigare läst om att det var på gång med ett SD-kort med WIFI.
Idag hittade jag denna annons, av en händelse, när jag letade efter information om Nokias surfplatta, N800 som jag funderar på att köpa.
Annonsen för Eye-fi, och även lite info om N800 finns här


och här är en screenshoot på WIFI-kortet: En direktlänk till Eye-fi: s sida hittar du här , tydligen finskt.
Priset är $91,99 för 2GB och det finns även en del information om hur man konfigurerar kortet.
Detta görs via en, medföljande, korthållare som monteras i en dators USB-uttag.

Det verkar som man måste bestämma sig för en "fast" punkt att alltid överföra till: Flickr m fl fototjänster alt sin egen dator.

Intressant men lite för högt pris ännu.

Har någon av mina läsare en N800 och vill dela med sig av sina erfarenheter så är det välkommet.
Jag har hittat många synpunkter men antingen är bara ros eller bara ris!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar