måndag 16 augusti 2010

Det kom en kommentar ang upplåsning av Huawei E1750

Eftersom kommentaren kom under helt fel rubrik så gör jag ett separat inlägg om just detta!
 (Huawei E122 på bilden)

 Linda sa...
Hej! Måste bara säga att jag älskar din blogg :) Egentligen hatar jag allt som har med teknik att göra, men du skriver om väldigt spännande saker.

Jag har en liten fråga som jag hoppas att du vill svara på. Den är antagligen skitdum, men jag får skylla på att jag är tjej och har noll koll på teknik.

Jag har tänkt att beställa mobilt bredband från telenor men vill gärna slippa bindning och att betala 600kr för ett modem. Har sett att halebop säljer mobilt internet kontant (med samma modem som telenor) ganska billigt. Dock står det att modemet är bundet till halebop i 12 mån efter köpet och kan sedan låsas upp. Jag undrar om jag kan låsa upp det direkt när jag köpt det på något sätt? (har sett en del upplåsningskoser på ebay för ca 30kr, men kan för allt i världen inte förstå om det är möjligt att använda dessa innan bindningstiden på 12 månader gått ut.) Snälla förklara :) 


Tack för allt beröm!

Det är tydligen ett Huawei E1750 som levereras med kontantpaketet!? Alla nyare Huawei-modem kan låsas upp med kod, gratis, och detta kan göras direkt. Instruktioner för detta finns på mobilabredband.se: http://www.mobilabredband.se/story/152/Gratis_upplasning

Har du flera frågor så är du välkommen!



Linda sa...
tack!! Nu har du sparat mig massor av huvudbry och pengar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar