måndag 30 augusti 2010

Huawei D100, inställningar och bilder

Som jag berättat tidigare så fungerar Huawei D100 ej med E122 men alldeles perfekt med E1550.

 Version på Huawei D100.








 Med inställning "WCDMA Only" fungerar det inte, inte ens med E1550 - alla lampor lyser OK men det går ej att "Connecta" - inte ens med kort från Tre (3)!
 Med "WCDMA Preferred" går det att "Connecta"








Denna kombination,  Huawei D100 + E122, fungerar alltså inte!

Flera som har bekymmer.

Bekymmer även enligt Huawei-forumet
men här verkar det fungera och även här!














"Rödljus" hela vägen med E122.



SIM-kortet i E122 detekteras i alla fall enl denna sida.






En intressant länk till drei.at som enligt en italiensk sida skall göra kombinationen D100 + E122 möjlig!


Skall kolla senare men det är tydligen version 396.11.03.04.109 som verkar vara äldre än den som nu är installerad och dessutom på tyska!


Nu till E1550, som fungerar!
















"Grönljus" hela vägen för E1550!



Allt OK!

7 kommentarer:

  1. Jag har en kombination av Huawei D100 + E122.
    Det fungerar på den datorn routern är kopplat till men inte när man ska ansluta några andra enheter. Man hittar helt enklet inte routern när man söker efter den.

    SvaraRadera
  2. OK, verkligen konstigt! Mitt E122 kopplar inte upp sig överhuvudtaget när det sitter i D100.

    Har du samma versioner på D100 och E122 som jag?

    SvaraRadera
  3. Nej på D100 har jag 396.11.24.04.110
    Denna kan man ladda ner från tre.
    Och på E122 Har jag laddat ner den senaste från tre med...

    Alltså det fungerar med den datorn jag har routern i. men det fungerar inte med att koppla i hop trådlöst.

    SvaraRadera
  4. OK, om du tittar på min bild överst på blogginlägget så har vi väl samma "Router software version"?
    Har du annorlunda "Boot Loader version" än jag (396.11.00.09.108)?

    SvaraRadera
  5. Hmmm... Nu ner jag skulle titta på version på http://192.168.1.1 så det ända den visar under "Advanced Sittings" + "System" + "Version" är UNDEFINDED och inget mer.

    SvaraRadera
  6. OK, det säger mig inte så mycket! Vi kanske har olika versioner mao?
    Kanske är förklaringen till att ditt E122 fungerar mot D100!

    SvaraRadera
  7. Det var ju himla hemligt uppdatering från Tre...
    men den nya mjukvaran gör att det fungerar med de flesta donglar...

    396.11.24.02.106 var den version jag hittade hos Tre... har du bara donglen olåst kan man välja valfri operatör oxå...

    /Fred

    SvaraRadera