fredag 20 augusti 2010

Programtablå för SVT Play

Är det någon mera än jag som letar efter en programtablå för SVT Play - jag kan i alla fall ej hitta någon!

Problemet uppstod när svärfar, som är inbiten speedwayfantast, ringde och undrade om morgondagens speedway (GP Challenge från danska Vojens) visades på SVT Play. Han hade hört om detta och ville få det bekräftat.

Jag sökte på svt.se och deras tablåer men ingen tablå för SVT Play stod att finna. Även text-TV konsulterades med samma magra resultat!

Efter lite googlande så hittade jag dock en speedwaysida, svenskafans.com, som skrev att lördagens speedway visas på SVT Play vilket meddelades svärfar.

Ovanstående fråga föranledde även en fråga till SVT:

Hej,
svärfar ringde mig ang speedway på SVT Play. Han hade hört att det skulle vara speedway, från Danmark, i morgon lördag och bad mig att kolla detta.
Jag letade efter en programtablå, på svt.se, för just SVT Play men hittar ingen (hittade det sedan, via Google, på en "speedway-sida" och kunde bekräfta).

Min fråga:
- Finns det öht någon programtablå för SVT Play?

Annars vore det ju lämpligt att det funnes både på text-TV men även på Er tablåsida?!






















Och svaret:


Normalt kan du se i "den vanlig" tablån på svt.se vilka program som finns att se i SVT Play, dessa program markeras med en SVT Play-ikon. När det gäller just VM-kvalet från Vojens blev det klart först sent i onsdags eftermiddag att vi får rätt att sända det exklusivt i SVT Play (du hittar mer information här: http://svt.se/2.128684 ) 

På förstasidan i SVT Play (svtplay.se) finns en "knapp" som heter Livesändningar, där hittar du livetablån för SVT Play. Det kommer även vara möjligt att se kvalet On demand, dvs i efterhand, i SVT Play från söndag förmiddag. 


Önskar dig en trevlig helg.
 

Vänliga hälsningar
Sina
 


SVT Play


Sammanfattningsvis så är knappen till vänster värdefull för att hitta Live-sändningar på svt.se
- hur kan man missa den? 



Får passa på att ge SVT högt betyg för snabbt svar, ca ½h!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar