fredag 4 mars 2011

Tele2 hemtelefoni via mobilnätet!

Skrev i positiva ordalag om Tele2 Hemtelefoni via mobilnätet i ett tidigare inlägg.

Har nu, av samma källa, fått veta att såååå bra fungerar det inte!

När man surfar och telefonen ringer alternativt att man ringer ett samtal så slutar internetuppkopplingen att fungera.







EDIT: Fick just en kommentar via Twitter från "useijmer" : Låter för mig som att det är en GPRS uppkoppling. GPRS klarar inte simultan data och tal, vilket 3G däremot gör.
EDIT2: Har nu kontrollerat (via MSN) om uppkopplingen går på GPRS.
Det är en 3G-uppkoppling, säger Speedtest!

7 kommentarer:

  1. Hade det varit Telia eller nån annan seriös kunde man få hjälp av support eller kostnadsfri tekniker på plats. Men inte Tele2 dom har troligen köpt sin supporttjänst av Samhall, att sedan begära ut tekniker så får man hot om att man måste betala det själv.

    Gör som mig, jag har sagt upp mina två ip telefoni från Tele2, mitt mobila bredband samt mitt mobilabb. Det är värsta sortens skojare!

    Idag kör jag BBB ip tele, Halebop mobil & bredband.

    SvaraRadera
  2. Jo, nu gällde det ju inte mig - jag är "ren" (eller nästan, har ett kontantkort)

    SvaraRadera
  3. http://www.provagratis.se/gratis-kontantkort

    Gör dig fri från Tele2, dom är onda. Så onda att ifall Hitler fortfarande var vid liv skulle han säkert köra Tele2. Då är det illa! Undvik det blufföretaget.

    Lite lustigt att ett bolag kan väcka känslor men hat är nog ett för milt uttryck inför vad jag känner för Tele2. Det är inte ogrundat från min sida, jag har varit förföljd och trakasserad av Tele2 sedan jag sade upp mitt abonnemang.

    SvaraRadera
  4. BBB kan du gräva ner. Dom klara inte och flytta ett ipteleabb från KD tlll GBG ringde jag utan riktnr i GBG kom jag till KD och sen visste ingen vilket telenr jag hade efter flytten. Ringde dom och blev kopplad till ca 7 olika pers. Sen va mitt tålamod slut. Ringde en chef och krävde komp fick nio mån fritt bredband och sa upp telefonin omedelbart.

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara för min delbekräfta att Tele2/Comviq har en MYCKET DÅLIG kundservice.

    Internet- och telefonbaserat (man får själv betala samtalet), inga butiker dit man kan vända sig (som Telia, Telenor och TRE har i landets större städer).

    Tele2/Comviq är verkligen det svarta fåret inom telebranschen, precis som deras reklam visar....

    SvaraRadera
  6. Min erfarenhet av Telia är att de inte är så himla bra det heller. Hade Telias kontantkort och trots full täckning så hackade det och bröts hela tiden. Bytte till Comviq som jag faktiskt tycker fungerar bättre.

    SvaraRadera
  7. Jag genomgår hellre rektoskopi med glödgat brytjärn än befattar mig med tele2 fler gånger.

    Bytte till Halebop som går i Telias nät, nu har jag täckning där man inte hade med Tele2. Dock fick jag byta telefon då den började krångla med mitt halebop simkort. Antagligen var mobilen smittad av tele2... :/

    Vad gäller BBB iptele så är den gratis och funkar utmärkt. Skulle jag betala nått så tog jag nog flatrate från www.t3.se för 75:- i månaden (just nu halva priset i 6mån).

    Tele2 är fårskallar, räcker man ser reklamen för att inse det.

    SvaraRadera