fredag 23 maj 2008

Uppdaterat Huawei E220 från Tele2

Idag fick jag ett samtal från Tele2 - de ville ha min e-mailadress så skulle jag få en länk för att uppdatera mitt modem, Huawei E220.

Mycket riktigt - en länk kom strax efter samtalet, du hittar den här.
Enligt tjejen/kvinnan som ringde upp så skulle det uppgradera modemet till 7,2MBit/s men där tror jag hon hade fel för den uppdateringen till 7,2 gjorde jag redan i november (du kan läsa om det här)
Hur som helst, jag laddade ner filerna, packade upp dem och installerade enligt instruktionen - TROR NI ATT DET FUNGERADE?
Nää, givetvis inte, det kom bara ett felmeddelande:
Men efter att ha startat om datorn så fungerar det nu igen. Av texten på sidan, som Tele2 länkade till så kan man läsa att det nu skall vara stabilare vilket återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar