fredag 29 augusti 2008

Telenor Enkel Kontant


Har i tidigare inlägg kritiserat Telenor för deras höga kostnader för mobilsurf samt för deras krångliga regler med rätt APN för att betala max 19:-/dygn men nu tänkte jag ge dem lite rosor som omväxling.

Min mor, 83 år gammal, har en gammal Nokia 5110 med Telenor kontantkort. Att det är just en 5110 beror på att tangenterna är skapligt stora för hennes lite krumma fingrar men även att den har en lagom storlek och, framförallt, är enkel att ringa och svara med.

Hon har under några år haft ett kontantkort där samtalsavgiften är 99 öre/min. Även uppkopplingsavgiften är 99 öre.

Eftersom hon använder telefonen lite mera just nu och ett antal veckor framöver så tänkte jag först byta telefonbolag till något som har lägre minutavgifter. Viktigt är också att det inte behöver tankas varje månad för att priserna skall gälla.

Döm om min förvåning när Telenor hade ett perfekt alternativ - Telenor Enkel Kontant.
Samtalsavgiften är 59 öre/min, uppkopplingsavgiften 59 öre och inga krav på laddning, mer än 1 gång per år!

Just nu kunde man, via webben, köpa ett startpaket- laddat med 59:-, för 59:-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar