tisdag 22 december 2009

Nokia N95 uppdaterad till v.35

Läste på Daily Mobile att det skall finnas uppdatering till Nokia N95-1, vilken jag är ägare till.
Ja, det skall finnas uppdateringar även till N95 8GB samt N82 men eftersom jag ej har någon av dessa så är det av mindre intresse för mig!

Jag måste säga att Nokia är duktiga på uppdateringar, telefonen lanserades för snart 3 år sedan och det kommer fortfarande uppdateringar.

Nåväl, jag började med att köra en backup på telefonminnet samt att ladda den.

Programmet Nokia Software Updater startas samt ansluts telefonen i läge PC Suite till datorns USB-port - och visst finns det en uppdatering!


Efter godkännande så laddas den nya programvaran hem (148MB).


......................samt installeras på telefonen.

Nu återstår att köra tillbaka, den nyss skapade, backupen.

2 kommentarer:

  1. Berätta gärna hur det går att läsa tillbaka backupen.
    De gånger jag uppdaterat min N95:a har det gått åt helv...
    Får aldrig tillbaka alla inställnigar, får alltid börja om från början...

    // Tony

    SvaraRadera
  2. Min backup funkade fint att läsa tillbaka.
    I mitt fall har bekymren minskat för varje uppdatering.
    Vid de första uppdateringarna var de flesta programmen oanvändbara utan ominstallation. Däremot så har alltid ringsignaler, inställningar, kontakter mm fungerat.

    SvaraRadera