söndag 24 januari 2010

Comviq Kontantsurf och Windows 7

När du skaffar Comviq Kontantsurf så får du även med ett modem, ett Huawei E1550.
För de 299:- får du även en dags surf, värde 29:-.

Surfpaketet säljs bl a hos: ICA Maxi. Clas Ohlson, Teknikmagasinet och Pressbyrån



Modemet skall fungera till:
  • Windows 2000 SP4
  • Windows XP SP2
  • Windows Vista
  • Mac OS X 10.4
  • Mac OS X 10.5
enligt medföljande manual.
Windows 7 omnämns däremot inte men efter att ha provat så vet jag att det fungerar!
 

8 kommentarer:

  1. Finns det nån chans att du kan berätta om det är något trix? Jag har försökt i flera timmar på mitt windows 7 men den vägrar fungera!

    SvaraRadera
  2. Jag har inget trix! För mig fungerade det direkt, kanske beror det på att jag kör Windows 7 Professional?
    Du kan ju prova med Tele2 Connect - även det fungerar i min dator!
    Länk: http://techblogofsweden.blogspot.com/2010/06/ladda-hem-uppkopplingsprogram-till-ditt.html

    SvaraRadera
  3. Glömde be dig återkomma så jag vet hur det går - kanske kan hjälpa till att forska/leta om så erfordras.

    SvaraRadera
  4. Jag sitter nu i ren panik eftersom jag ska åka tåg imorrn. Unhandled error får jag bara när den försöker installera.

    SvaraRadera
  5. Ursäkta, jag menar såklart bil.

    SvaraRadera
  6. Har du provat Tele 2 Connect?
    Har du någon telefon att stoppa kortet i?
    Har du en telefon som du kan använda som modem?
    Kanske är fel på modemet?

    SvaraRadera
  7. Kanske bättre du testar chatten på sidan?

    SvaraRadera
  8. Jag bytte ut själva stickan där jag köpte den och även den nya ger samma problem. Jag ska prova med tele 2 connect nu, om jag kan klura ut hur man gör. Återkommer om 5.
    Har tyvärr ingen så ny telefon.

    SvaraRadera