lördag 15 maj 2010

Svar från Tre ang Nokia N900

Som jag skrev tidigare så har jag funderat på en Nokia N900 hos Tre- Problemet är att Nokia N900 nu försvunnit från Tre's sida.

Idag har jag pratat med Tre's kundtjänst (Caroline).
Beskedet jag fick var att Tre EJ kommer att ta in flera Nokia N900!
Detta beroende på att telefonen ej uppfyller deras krav med bl a avsaknaden av stöd för MMS.
Det finns visserligen betaprogramvaror som löser detta problem men Tre har ju rätt när de säger att den saknar stöd.

Frågan är vad man gör nu om man vill ha denna telefon med Tre?

6 kommentarer:

  1. Jag MMS:ar med fMMS, fungerar alldeles utmärkt!
    Nu är det ju onödigt dyrt när man kan eposta så lätt med samma telefon, men i bland är man bara tvungen ;-)
    Läs med här http://wiki.maemo.org/MMS
    Jag kör dock Telia själv, men det fungerar utmärkt! Fungerar säkert med 3 oxå.

    SvaraRadera
  2. Det tråkiga ær ju att Tre inte har telefonen i sitt sortiment længre. Får væl ta ut en billig "slit-och-slæng" telefon hos Tre och køpa N900 kontant!?
    Gillar Tre bl a eftersom datorsurf, med telefonen, som modem, ingår.
    Vad tycker du om N900, ær det ngt att satsa på eller skall man kanske invænta N8?
    N900 ær ju en dator med telefon medan N8 ær en telefon med lite datorfunktioner.
    (Ursækta de usla svenska tecknen, provar Opera10 på Nokia N810.

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen koll på N8, har väntat på denna sedan oktober då N95:an började krångla...
    Men hittils nöjd förutom att jag inte blir kompis med telefondelen!...
    Inga snabbnummer, stjärna och fyrkant typ. *21*905010# och sådan fungerar inte!!!
    Men det finns "workaurond" för detta oxå.
    Ingen widget för hitta.se eller Eniro ännu men det är väl bara en tidsfråga.
    Saknar framför allt mailprogrammet ProfiMail!
    Interna mailprogrammet fungerar hyfsat bättre än N95 i alla fall!
    Jag är då inte missnöjd, är jättenöjd med surf-funktionen jämfört med N95, ett riktigt lyft!

    SvaraRadera
  4. OK, förstår att du är nöjd i alla fall. Personligen skulle jag vilja ha tvillingkort, helst från Tre, så att N900 kunde användas för enbart surf och "vid finare tillfällen".
    Tycker att telefon med vanliga knappar är det enda som kan användas när bara en hand finns tillgänglig. En telefon med touch är, mer eller mindre, värdelös både för surf och samtal när man skall hålla i något annat samtidigt.
    Har en Nokia 5800xm men den är ju värdelös utomhus, både pga av touch men även att skärmen fungerar dåligt i solljus!

    SvaraRadera
  5. En fråga - hur fungerar skärmen på N900 i solsken?
    Är den läsbar?

    SvaraRadera
  6. Skall kolla i morgon, nu när äntligen solen har börjat visa sig. :-)
    Det går säkert bra med max ljus, men då blir batteritiden sämre...
    För den är inte den bästa, men kan ju bero på allt "lul-lul" man installerat ;-)

    SvaraRadera