onsdag 12 maj 2010

Köpa Nokia N900 hos Tre?

Har länge sneglat på Nokia N900, datorn med inbyggd telefon.
Eftersom jag har ett 3Pott199 abonnemang där bindningstiden snart går ut så tänkte jag mig att förlänga detta - det är ca 1 månad kvar!

Döm om min förvåning när jag vid en titt på Tre:s sida inte hittade telefonen!
Undrar om den utgått ur Tre:s  sortiment?
I så fall, väldigt passande tidpunkt för detta!



EDIT: Fick idag (100515) besked via Tre:s Kundtjänst (Caroline) att Tre EJ kommer att ta in flera Nokia N900! Detta beroende bl a på att telefonen ej stöder MMS.
Frågan är vad man gör nu om man vill ha denna?

2 kommentarer:

  1. Jag köpte min n900 på On/Off för 495:- och 200:-/mån i 24 månader med "Telia till vänner".
    Min telefon är inte låst, har precis testat med 3 kontantkort!
    Tre vette tusan om man kan rekommendera om man hör med kompisar som har Tre...
    Själv har jag ett 3 kontant som jag på 6 månader använt 2 gånger, andra gången var i dag för att se om min telefon var låst :-)
    // Tony

    SvaraRadera
  2. Perfekt att höra att den är olåst - hoppas att det är samma hos alla operatörer?!

    Jag gillar Tre pga:
    - Vettiga priser på mobilsurf
    - 3Mobilsurf kan användas även till datorn, antingen med telefonen som modem eller SIM-kortet i ett USB-modem
    - Hög datamängd jämfört med andra operatörer
    - Trevlig och tillmötesgående kundtjänst

    Nackdelar:
    - Finns inte tvillingkort som Telenor har
    - Kanske lite dyrare?

    Men jag tycker att fördelarna överväger!

    Kunde vara intressant att höra vad dina kompisar har att klaga på hos Tre!

    SvaraRadera