onsdag 9 november 2011

Spärra ett IP-telefonnummer hos NIX!

Efter gårdagens samtal på mitt 010-nummer, knutet till Phonzo, så ringde jag idag NIX på 020-27 70 00 i hopp om att kunna spärra det för reklam och annat skräp.

Tror Ni det fungerade?

Nähä, inte - beskedet blev "Otillåtet nummer".
Det verkar vara många register som inte förstår att prefixet 010 kan tillhöra en privatperson och inte bara Försäkringskassan och diverse andra myndigheter.

Bilregistret godkänner det i alla fall som faxnummer! 

2 kommentarer:

  1. Hur gick det att spärra 010-nummret?
    Mina "normala" Phonzo nummer är det ju inga problem att Nix:a:-)

    SvaraRadera
  2. Jaa du om jag det visste.
    Jag har i alla fall inte hört något så jag får väl anta att det är fixat.
    Kontrollen enligt nedan säger "Felaktigt abonnentnummer"

    "För att kontrollera om numret till en telefon är spärrat kan du ringa till telefonsvararen på nummer 020-27 70 00"

    SvaraRadera