måndag 23 juli 2007

Navigera med N95 och Sports Tracker (Symbian S60 3rd)

I min telefon har jag Sports Tracker installerat.

Med detta program kan jag t ex dokumentera mina motionsrundor men det är även användbart i bilen.

Här är en bild från Sports Tracker som visar aktuell hastighet, hur långt vi färdats samt hur länge resan varat.
Genom att bläddra i programmet får man ytterligare information. Här visas bl a medelhastighet samt tillryggalagd sträcka.

Vi bläddar vidare och får information om kurs (360 grader är norrut). Vidare får information om var vi befinner oss.

Sista bilden ger information om hur färdvägen sett ut.



Du kan sedan se alla dina aktiviteter i en kalender samt även exportera dina "spår" till olika format. Jag har valt att exportera till Google Earth-format för att kunna se min utflykt på datorn.





















Jag överför filen till min e-mailadress, startar datorn samt sparar den överförda kml-filen på datorn.

Genom att dubbelklicka på filen så öppnas Google Earth och hela färdvägen visas på kartan.














Här är en bild på kartan i Google Earth och det gulmarkerade är själva färdvägen.







2 kommentarer:

  1. Hej. Jag har laddat ner och använd Sports tracker. Allt funkar bra -men- hur kan jag använda det med Google Earth?
    Jag behöver ALL information. Jag har laddat ner Google Earth till datorn, men vad/hur gör jag nu?

    Tacksam för svar!!

    //Magnus

    SvaraRadera
  2. Hej, när jag får gott om tid en dag så skall jag förbättra guiden - kan du ställa mera specifika frågor så besvarar jag dem snabbare.
    Du kan maila mig på jerjo2@gmail.com.

    SvaraRadera