måndag 29 oktober 2007

Mottagna parabolkanaler (72cm, dubbl. huv.) Smålandskusten

Som rubriken lyder; jag har ett Viasat-paket bestående av en 72cm parabol och en satellitmottagare, Nokia 9802S.

Jag köpte allt i paket för ca 6 år sedan och monterade det med ett års fördröjning, lagom till abonnemanget som ingick gått ut.


Sedan har det stått mer eller mindre oanvänt.

I samband med övergång till digital-TV förra hösten (2006) så fick jag höra talas om att Viasat hade något som kallades frikanalspaket och bestämde mig för att prova detta.
Framförallt för att ha detta som reserv om det digitala Boxer av någon anledning ej skulle fungera.
Efter många kontakter med Viasats kundtjänst, framförallt beroende på för gammal programvara i mottagaren, så fungerade det perfekt.
I nedanstående Excel-fil så finns alla de kanaler som jag får in på frikanalspaketet.
http://techblog.nu/filer/viasat.xls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar