torsdag 1 november 2007

Problem med 3g från Tele2 och Telia i södra Sverige

Säg den glädje som varar. Nu funkar 3G-surfning via mitt Tele2-abonnemang i snigelfart!

Ringde Tele2:s kundtjänst och fick beskedet att hela södra Sverige har bekymmer med 3G-nätet.

Eftersom Telia och Tele2/Comviq delar nät så är båda operatörerna drabbade.

Tänk vilken enorm skillnad det är mellan GPRS och 3G.

Jag kollade hastigheten via Iphone's sida (http://www.iphonenetworktest.com/ ) i min mobiltelefonen, Nokia N95.

Hittade en artikel här från Smålandsposten som beskriver rubricerat bekymmer.

2 kommentarer:

  1. Jag har exakt samma problem med Telias mobila bredband. Har normalt inte 3G men EDGE, tidigare har jag legat runt 120-220 kbit, senaste TPtest var på 9 kbit! Ibland går det hyfsat, men sedan kan det brytas utan förvarning. Telia ska kreditera mig 3 månadsavgifter som kompensation men jag skulle hellre vilja att de såg till att det fungerade!

    Ulf utanför Skellefteå

    SvaraRadera
  2. Jag har hört/läst att Telia/Tele2 har haft stora bekymmer tidigare men jag trodde det var löst?!

    SvaraRadera