onsdag 7 november 2007

Uppdatera Huawei modem till 7,2 Mbit/s

Fick i eftermiddags ett samtal från Tele2 angående mitt mobila bredband.
De ville ha min email-adress för att kunna skicka mig en länk så att jag kan uppdatera mitt Huawei-modem till 7,2 Mbit/s.
De säger också i mailet "Genom den här uppgraderingen kommer du att få en bättre och stabilare tjänst" - inte för att jag har haft några bekymmer med stabiliteten men det är ju svårt att låta bli för en teknikintresserad.

Länken som Tele2 refererade till finns här och på sidan finns två filer att ladda hem samt en instruktion hur man skall gå tillväga.
Måste säga att instruktionen var mycket bra skriven, det fanns inga fallgropar.

Så nu är mitt modem uppdaterat!

Får ju erkänna att jag inte har någon större nytta av det här i Småland men det kommer väl här också en gång i framtiden?!

1 kommentar:

  1. Även i Småland har du nytta av uppgraderingen eftersom den behövs för att stödja Windows Vista.

    SvaraRadera